بورس ایران

حقوق صاحبان سهام چیست

حقوق صاحبان سهم

حقوق صاحبان سهام چیست

 

حقوق صاحبان سهم

 

 

 

 

[livicon_evo name=”coins.svg” style=”original” size=”60px” stroke_style=”original” stroke_width=”original” try_to_sharpen=”true” rotate=”none” flip_horizontal=”false” flip_vertical=”false” stroke_color=”#22A7F0″ stroke_color_action=”#b3421b” stroke_color_alt=”#F9B32F” stroke_color_alt_action=”#ab69c6″ fill_color=”#91e9ff” fill_color_action=”#ff926b” solid_color=”#6C7A89″ solid_color_action=”#4C5A69″ solid_color_bg=”#ffffff” solid_color_bg_action=”#ffffff” colors_on_hover=”none” colors_hover_time=”0.3″ colors_when_morph=”none” brightness=”0.1″ saturation=”0.07″ morph_state=”start” morph_image=”none” allow_morph_image_transform=”false” stroke_width_factor_on_hover=”none” stroke_width_on_hover_time=”0.3″ keep_stroke_width_on_resize=”false” animated=”true” event_type=”hover” event_on=”self” auto_play=”false” delay=”0″ duration=”default” repeat=”default” repeat_delay=”default” draw_on_viewport=”false” viewport_shift=”oneHalf” draw_delay=”0″ draw_time=”1″ draw_stagger=”0.1″ draw_start_point=”middle” draw_color=”same” draw_color_time=”1″ draw_reversed=”false” draw_ease=”Power1.easeOut” erase_delay=”0″ erase_time=”1″ erase_stagger=”0.1″ erase_start_point=”middle” erase_reversed=”true” erase_ease=”Power1.easeOut” touch_events=”false”][/livicon_evo]

 

 

حقوق صاحبان سهام

 

باینری آپشن

حقوق صاحبان سهام

حقوق صاحبان سهام شامل اقلامی از جمله سرمایه، انوخته ها، اندوخته قانونی و… می باشد. در این مبحث اصطلاحات انگلیسی به همراه مختصر توضیح جهت آشنایی هرچه بیشتر کاربران ارائه می‌گردد.

حقوق صاحبان سهام (Owner equity)
حقوق صاحبان سهام معرف علایق سهام‌داران و صاحبان اصلی شرکت، نسبت به خالص دارایی‌های شرکت است. حقوق صاحبان سهام، باقیمانده منافع مالکین شرکت را در دارایی‌های شرکت، که پس از کسر بدهی‌های آن شرکت، بدست آمده است، نشان می‌دهد.

در یک شرکت سهامی، حقوق صاحبان سهام مواردی چون: سود و زیان انباشته، سرمایه و اندوخته‌های شرکت را شامل می‌شود. که در این مبحث اصطلاحات انگلیسی به همراه مختصر توضیح جهت آشنایی هرچه بیشتر کاربران ارائه می‌گردد.

سرمایه (capital)
سرمایه به زبان ساده آورده صاحبان سهام (شرکا) جهت تشکیل شرکت می‌باشد؛ که این آورده می‌تواند بصورت وجه نقد یا اموال و اثاثه و ماشین آلات و … باشد.
سرمایه، بدهی موجودیت اقتصادی (واحد تجاری) به صاحبان آن است. به عبارتی ساده سرمایه عبارت از حق یا حقوق مالی مالک یا مالکین نسبت به دارایی های هر واحد اقتصادی می‌باشد.

اندوخته ها (reserves)
اندوخته ها عبارتند از بخشی از سود واحد تجاری که بر اساس الزامات قانونی یا تصمیم مجمع عمومی صاحبان سهام و به لحاظ حمایت از منافع بستانکاران و اعتبار دهندگان و یا ایجاد منابع لازم برای طرح های توسعه آتی در نظر گرفته می شود و در طول دوره محدودیت قابل توزیع بین سهامداران نمی باشد.
در شرکت ممکن است اندوخته های مختلفی مانند اندوخته قانونی، اندوخته احتیاطی، اندوخته طرح و توسعه، و …) وجود داشته باشد

اندوخته قانونی (Legal  reserve)
طبق ماده ۱۴۰ اصلاحیه قانون تجارت، یک بیستم سود خالص هر سال باید به عنوان اندوخته قانونی در نظر گرفته شود . ازطرف دیگر، طبق ماده ۲۳۸ همان اصلاحیه، مبنای محاسبه اندوخته قانونی، سود خالص پس از وضع زیان های وارده در سال های قبل تعیین شده است. بنابراین، در شرایطی که شرکت زیان انباشته (سنواتی ) دارد، تنها ، رقم سود خالص سال جاری نباید مبنای محاسبه اندوخته قانونی قرار گیرد بلکه لازم است جمع زیان سنواتی از رقم سود خالص سال جاری کسر و یک بیستم مازاد محاسبه و به عنوان اندوخته قانونی در نظر گرفته شود .

اندوخته قانونی طبق قانون تجارت باید هر ساله یک بیستم معادل ۵% سود شرکت جهت اندوخته قانونی ذخیره شود تا به ۱۰% سرمایه برسد و این اندوخته اجباری است.

اندوخته احتیاطی(General  Contingency reserve)
اندوخته احتیاطی برای تقویت بنیه مالی موسسه جهت مقابله در برابر زیان های احتمالی یا استثنایی آتی منظور می گردد. اصولاً اندوخته احتیاطی بر خلاف اندوخته قانونی الزامی نیست و به همین جهت نرخ یا مبلغ این اندوخته در اساسنامه یا در مجمع عمومی صاحبان سهام تعیین می گردد و به همین اعتبار لازم الاجرا می باشد.

اندوخته طرح و توسعه(Development and plan reserve)
مدیریت موسسه ممکن است بخشی از سود انباشته را برای توسعه و انجام پروژه ها آتی در نظر بگیرد. این اندوخته از نوع اختیاری می باشد. این نوع اندوخته ها اگر با مجوز وزارت صنایع انجام شود از معافیتهای مالیاتی نیز برخوردار می گردند و در اصطلاح یک نوع اندوخته سرمایه ای است.

سود (زیان) انباشته Retained (loss) earnings

در حسابداری، به مبلغی از سودها (یا زیان های) یک شرکت سهامی ، که به صورت سود (یا زیان) سهام، به سهام‌داران پرداخت (یا با آنها تسویه) نشده و در حسابی انباشته شده را سود (زیان) انباشته می گویند. سود انباشته در سمت چپ ترازنامه و زیر ستون حقوق صاحبان سهام ثبت می‌شود.

مثال هایی از حساب های Equity

بر خلاف دارایی ها و بدهی ها، حساب های equity بسته نوع شرکت متفاوت می باشند. شرکت های مستقل و مشارکتی از حساب های equity مختلف استفاده می کنند، زیرا الزامات قانونی مختلفی برای انجام دارند. در اینجا چند نمونه از حساب های Equity مختلف برای هر دو دسته وجود دارد.
شرکت های مشارکتی (partnership)

سرمایه مالک یا عضو: حساب سرمایه در شرکت های مشارکتی استفاده میشود و شامل سرمایه های جمع آوری شده (از روش های مختلف تامین مالی)، سرمایه های سرمایه گذاری شده و سود کسب و کار است. این حساب ها دارای ماهیت بستانکار است و در نهایت باعث افزایش حقوق صاحبان سهام (Equity) در شرکت می شوند.
برداشت مالک: برداشت مالک مقدار پولی را نشان میدهد که صاحب کسب و کار از آن برداشت کرده و از شرکت بیرون می آورد. برداشت ها نشان دهنده کاهش سرمایه و حقوق صاحبان سهام در شرکت هستند.

شرکت های سهامی

Common stock: این حساب یک حساب equity است و برای شرکت های بزرگ معمولا میزان پولی است که در ابتدا سهامداران برای تصاحب سهم خود از شرکت قرار دادند می باشد. این مقدار در تعیین ارزش اسمی سهام تاثیر دارد.

Paid in capital: این حساب به عنوان ارزش اضافه بر Common stock است که سرمایه گذار حاضر است برای خرید هر برگ سهام پرداخت کند. به عنوان مثال، اگر یک سرمایه گذار ۱۰ دلار برای یک سهام ۵ دلاری پرداخت کند، ۵ دلار به عنوان Common stock ثبت می شود و ۵ دلار به عنوان Paid in capital ثبت می شود.

خزانه داری سهام: گاهی اوقات شرکت ها می خواهند با خرید و جمع آوری سهام توزیع شده در بازار از سهامداران سرمایه گذاران را از بین ببرند. این سهام که توسط این شرکت خریداری می شود، سهام خزانه ای نامیده می شود. این حساب دارای ماهیت بدهکار است و حقوق صاحبان سهام را کاهش میدهد.
سود سهام: سود سهام توزیع سود شرکت به سهامداران است. سود سهام معادل در شرکت های سهامی معادل توزیع سود در شرکت های partnership است. هر دو حقوق صاحبان سهام را کاهش می دهند.

درآمد باقیمانده: شرکت های کمی وجود دارند که سود خود را به صورت کامل بین سهامداران توزیع میکنند. اکثر شرکت ها سهم قابل توجهی از سود خود را برای سرمایه گذاری و کمک به اجرای فعالیت های شرکت حفظ می کنند. این سود که در داخل شرکت نگهداری می شود، درآمد باقیمانده نامیده می شود.

 

گروه آکادمی باینری آپشن ایرانیان

 

جناب مهدی تات و آکادمی باینری آپشن ایران این روزها در حال تکمیل استراتژی ۹۰ درصدی خود است که در اختیار بچه های وی آی پی و دانشجویان خود قرار دهد  اطلاعات بیشتر در اواخر پاییز امسال منتشر میشود.

 

آموزش تضمینی باینری آپشن:

آموزشهای ما به صورت تضمینی به شما ارائه خواهد شد و شما بعد از گذراندن آموزشهای ما به هیچ آموزش دیگری نیاز ندارید.

شما هم میتوانید همانند دیگر دانشجویان ما که به درآمد دلاری رسیدند به درآمد دلاری برسید. فیدبک و درامد های دانشجویان ما هرروزه در کانال تلگرام ما  گذاشته میشود.شما میتوانیدگوشه ای  بازخوردها و نتایج دانشجویان ما را در سایت در قسمت بازخوردها و نتایج دانشجوها مشاهده کنید.

نکته: تمام استراتژی ها را اول در دمو تست کنید و اگر نتیجه مثبت گرفتید با آن شروع به معامله کنید. پیشنهاد ما به شما این است برای رسیدن به استراتژی ۹۰ درصد باینری آپشن در قدم اول آموزش اصولی باینری آپشن را فرا بگیرید بگیرید تا بتوانید همانند صدها دانشجوی ما به سود دلاری برسید.بازخوردها ونتایج دانشجویان مارا میتوانید در صفحه باز خورد و نتایج دانشجویان مشاهده کنید یا در کانال تلگرام ما دنبال کنید. شما بعداز فرا گرفتن آموزش اصولی باینری آپشن میتوانید با هر اندیکاتوری به ریتینگ بالا دست پیدا کنید چون آموزشهای ما بدون اندیکاتور طراحی شده و در ترم دوم آموزشها سبکها و متدهای روز امریکا به شما آموزش داده خواهد شد همراه با تئوری های شخصی جناب مهدی تات تئوری های زمانهای شناور و هیجانات زمانی یکسان و آینه های موازی و غیره به شما تدریس میشود.

 

 

 

خدماتی که جناب تات در این ۸ ماه برای معامله گران باینری آپشن ایران انجام داده:

برگزاری کلاسهای حضوری آموزش باینری آپشن به صورت فوق پیشرفته

آموزش و پرورش بیش از ۳۰۰ نفر معامله گر باینری آپشن.

آموزش و پرورش بیش از ۵ استاد و مدرس باینری آپشن

برگزاری وبینار آموزشی در بروکر آلپاری معتبرترین بروکر خاورمیانه به درخواست بروکر آلپاری

حدود ۱۴۰ هزار دلار درامد ارزی برای تمام افراد آکادمی باینری آپشن ایرانیان.

مدیریت جامعه باینری آپشن ایران بعد از چالش تحریم سایت الیمپ ترید.

ایجاد ۱۰ شغل مرتبط با باینری آپشن.

مشاوره و کمک به بیش از ۲۰۰۰ نفر معامله گر باینری آپشن.

تهیه و ساخت صدها ویدیوی آموزشی رایگان برای معامله گران.

ساخت پنل ثبت نتایج ترید برای پیشرفت معامله گران.

جذب سرمایه گذار برای معامله گران موفق.

تهیه صدها مقاله دیدگاهی و تجربی برای معامله گران باینری آپشن ایران.

طرح بیش از ۱۲ تئوریه جدید وپیشرفته و قابل اجرا برای ترید در باینری آپشن.

طراحی بیش از ۳۰ استراتژی رایگان برای معامله گران باینری آپشن.

طراحی و ساخت ربات تست استراتژی های باینری آپشن برای آنالیز استراتژی ها و تمامی اندیکاتورها برای تصریح روند و پیشرفت استراتژی های باینری آپشن.

طراحی اندیکاتور برای دانشجویان وی آی پی.

طراحی تمرین های معامله گری و تمرین های روانشناسی ترید برای دانشجویان وی ای پی.

پرورش بیش از ۵۰ معامله گر رتبه A باینری آپشن.

پرورش بیش از ۷۰ معامله گر رتبه B باینری آپشن.

پرورش بیش از ۱۲۰ معامله گر رتبه c باینری آپشن.

بوجود آوردن یک سیستم آموزشی اصولی مبتنی بر اصول تحلیل تکنیکال نوین و مبتنی بر روانشناسی انگیزشی برای موفقیت بیشتر دانشجویان.

برگزاری کلاس های آموزشی خصوصی برای متقاضیان.

مشاوره دادن و راهنمایی به بیش از ۲۰۰ سرمایه گذار.

همکاری و مشاوره دادن به معامله گران و سرمایه گذاران و نهاد های دولتی و ارگان های فتا و آگاهی برای جلوگیری از جرمها و کلاهبرداری های اینترنتی مرتبط با بورس.

درج شماره تماس شخصی برای برقراری پل ارتباطی موثر برای مشاوره و راهنمایی.

سرمایه گذاری برای ساخت ربات های معامله گر باینری آپشن و فارکس برای پیشرفت هر چه سریعتر جامعه معامله گران باینری آپشن ایران.

 

 

[av_notification title=’اهداف آکادمی باینری آپشن ایرانیان’ icon_select=’yes’ icon=’ue8c6′ font=’entypo-fontello’ color=’green’ border=’dashed’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ close_btn=” cookie_lifetime=’60’ av_uid=’av-37y7fk’ admin_preview_bg=”]

آکادمی باینری آپشن ایرانیان اولین وتنها آکادمی آموزشی باینری آپشن ایران اهداف بلند مدتی را دنبال میکند که به شرح زیر است:

کار آفرینی و اشتغال زایی برای تمام افراد جامعه
پرورش و تربیت  معامله گران  حرفه ای
ایجاد جامعه  معامله گران باینری آپشن برای جذب  سرمایه گذار
ایجاد شغل دوم و تبدیل کردن باینری آپشن به شغل اول معامله گران
کسب درآمد دلاری  و کمک به اقتصاد کشور و  عموم  مردم
فراهم کردن بستری امن برای معامله گران و سرمایه گذاران
[/av_notification]

 

[av_headline_rotator before_rotating=’من شکست میخورم ولی’ after_rotating=” interval=’3′ animation=’fade zoom’ margin=” margin_sync=’true’ tag=’h4′ size=” align=’left’ custom_title=’#d80808′ av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av_uid=’av-6wtq0r’ admin_preview_bg=”] [av_rotator_item title=’تسلیم نمیشم’ link=” linktarget=” custom_title=’#14c9bd’ av_uid=’av-6gdy0b’] [av_rotator_item title=’نا امید نمیشم’ link=” linktarget=” custom_title=’#ed5425′ av_uid=’av-3ie56j’] [av_rotator_item title=’بی خیال نمیشم’ link=” linktarget=” custom_title=’#2add1a’ av_uid=’av-2s8557′] [/av_headline_rotator]

 

[av_magazine link=’category,102,34′ items=’6′ offset=’34’ tabs=’aviaTBtabs’ thumbnails=’aviaTBthumbnails’ heading=” heading_link=’manually,http://’ heading_color=’theme-color’ heading_custom_color=’#ffffff’ first_big_pos=’top’ av_uid=’av-2v8dqh’ admin_preview_bg=”]

 

[av_blog blog_type=’posts’ categories=’34’ link=’category’ blog_style=’single-big’ columns=’3′ contents=’excerpt’ content_length=’content’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ items=’3′ offset=’0′ paginate=’yes’ conditional=” av_uid=’av-4xvpex’]

 

[av_postslider link=’category,34′ wc_prod_visible=” prod_order_by=” prod_order=” columns=’3′ items=’9′ offset=’0′ contents=’title_read_more’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ autoplay=’yes’ interval=’5′ av_uid=’av-2okyrd’]

 

بازدیدها: 11

نوشته های مشابه