بورس ایران

مارجین یا مارژین چیست؟

مارجین یا مارژین چیست ؟

مارجین یا مارژین چیست؟

مارجین یا مارژین چیست ؟

 

 

 

 

 

[livicon_evo name=”coins.svg” style=”original” size=”60px” stroke_style=”original” stroke_width=”original” try_to_sharpen=”true” rotate=”none” flip_horizontal=”false” flip_vertical=”false” stroke_color=”#22A7F0″ stroke_color_action=”#b3421b” stroke_color_alt=”#F9B32F” stroke_color_alt_action=”#ab69c6″ fill_color=”#91e9ff” fill_color_action=”#ff926b” solid_color=”#6C7A89″ solid_color_action=”#4C5A69″ solid_color_bg=”#ffffff” solid_color_bg_action=”#ffffff” colors_on_hover=”none” colors_hover_time=”0.3″ colors_when_morph=”none” brightness=”0.1″ saturation=”0.07″ morph_state=”start” morph_image=”none” allow_morph_image_transform=”false” stroke_width_factor_on_hover=”none” stroke_width_on_hover_time=”0.3″ keep_stroke_width_on_resize=”false” animated=”true” event_type=”hover” event_on=”self” auto_play=”false” delay=”0″ duration=”default” repeat=”default” repeat_delay=”default” draw_on_viewport=”false” viewport_shift=”oneHalf” draw_delay=”0″ draw_time=”1″ draw_stagger=”0.1″ draw_start_point=”middle” draw_color=”same” draw_color_time=”1″ draw_reversed=”false” draw_ease=”Power1.easeOut” erase_delay=”0″ erase_time=”1″ erase_stagger=”0.1″ erase_start_point=”middle” erase_reversed=”true” erase_ease=”Power1.easeOut” touch_events=”false”][/livicon_evo]

 

 

مارجین یا مارژین

https://t.me/binaryoptioniranian

 

مارجین یا مارژین چیست؟

۱-تعریف مارژین یا مارجین چیست

اصطلاح رایج در بازار که امروز به عنوان سود و یا حاشیه سود مطرح می شود .(+) از تفاوت بین قیمت خرید و فروش حاصل می شود و برای هر مشتری میتواند متفاوت تعریف شود. هدف از تعیین مارژین تعیین جذابیت خرید برای مشتری است، که منافع حاصل از خرید و عرضه این محصول را بیان میکند.

۲-تفاوت مارژین و مارک آپ

مارک آپ نسبت حاشیه سود  محصول به قیمت خرید تعریف می شود.
مارجین نسبت حاشیه سود محصول  به قمیت مصرف کننده تعریف می شود.
به طور مثال(+)
مارجین در واقع حاشیه سود برای مشتری است.

نحوه محاسبه آن، “تفاوت بین قیمت خرید و فروش محصول است.” یکی از راههای سود آوری محصول چگونگی تعریف و تعیین میزان مارجین محصول است.
بین مارجین، میزان فروش محصول، میزان سود آوری،  ضریب همبستگی وجود دارد.(+)
حاشیه سود گاهی به عنوان یک مکمل و کاتالیزوری جهت فروش محصول عمل می نماید.
در صنعت پخش مارژین یا مارجین با در نظر گرفتن” نوع محصول، سبد ارائه محصول، کشش بازار، قدرت برند، میزان جذابیت محصولی تعیین می شود.”
راههای تعیین مارجین یا مارژین میتواند از روش های ذیل صورت گیرد.

۱-بنچ مارک از رقبا
۲-قیمت تمام شده محصول بعلاوه سود مد نظر
۳-ترکیبی از دو روش فوق
۴-کانال مشتری و نماینده فروش
محاسبه مارژین و مارک آپ با نرم افزار (+)

۳- رابطه مارژین و زنده مانده محصول چگونه است؟

یکی از دلایل اصلی زنده مانده محصول در بازار میزان مارژینی است، که برای آن تعیین می شود، شرکتها  از مارژین برای اهداف و مقاصد مختلف استفاده میکنند که در طول عمر محصول میتواند متفاوت باشد.
مثلا گاهی برای معرفی محصول، گاهی برای رقابت با سایر رقبا،  گاهی برای  افزایش تنوع سبد عرضه مارژین یک محصول متفاوت تعریف میشود و  هدف اصلی هم ایجاد جذابیت برای خریدار است.
هر چقدر محصول، جز محصولات بادوام و کند فروش باشد، رابطه مارژین و خرید معنا دارتر میشود.( رابطه جذابیت سود حاصل از خرید کبریت و سود حاصل از خرید یخچال).

برخی از شرکت ها به دلیل اشتباه در محاسبه قیمت تمام شده محصول و در نظر نگرفتن برخی از جنبه هایی که مستقیم به  میزان مارجین محصول ربط دارند، باعث ضرر و زیان به شرکت شده است.
در نهایت به دلیل عدم تحمل میزان زیان وارده به شرکت، تولید محصول متوقف و از چرخه عرضه خارج و به حذف محصول از بازار منجر می گردد  و به  اصطلاح بازار ” جوان مرگ”  می گردد.

۴- مارژین در طول عمر محصول چگونه تعریف می شود؟

مارژین کالا در تمام فرایند طول عمر کالا شامل، مرحله معرفی، رشد، بلوغ و مرگ می تواند متفاوت تعریف گردد. قاعدتا در مراحل اولیه محصول دارای مارژین بهتر و بیشتری برای خریدار خواهد بود و در مراحل بعدی (بلوغ و مرگ) مارژین به نسبت  عرف صنعت متعادل تر می گردد.
هنر تعیین مارژین کالا بسیار مهم می باشد و بسیار ساده انگارانه است که تصور کنیم با یک محاسبه سرانگشتی و قیمت رقبا میتوان به یک قیمت رقابتی  از محصول رسید.

مثلا در همین فروشگاههای زنجیره ای رفاه، اتکا، هاپیراستار، جامبو، کوروش اگر به قیمتها نگاهی بیندازیم، متوجه میشویم که چرا برخی از محصولات در بعضی از فروشگاه ها به راحتی فروش می رود و همان محصول در فروشگاه رقیب به سختی به فروش میرود .
تعیین مارژین محصول برای هر کانال در بازار معمولا جداگانه تعریف می شود و این بستگی نوع کانال عرضه و اهمیت حضور در آن کانال و میزیان و نوع خرید کالا برای شرکت عرضه کننده دارد.
مثلا محصولات تک نفره در کترینگ ها بخصوص هواپیمایی کشور  در اکثر مواقع نه تنها سودی برای شرکت عرضه کننده ندارد،، بلکه در بهترین حالت سود  در نقطه سر به سر  محاسبه می گردد،  زیرا حضور  در این نوع  کانال های فروش، نوعی از دیده شدن در بین  معرض بزرگان جامعه است.

 

۵-رابطه بین مارژین و پروموشن چیست؟

مارژین یا مارجین یا حاشیه سود به عنوان  نمادی از ارزش افزوده برای مشتری تلقی میگردد.
پروموشن معمولا در قالب یک تخفیف محصولی، که به صورت ریالی،تعدادی، تناژی تعریف می گرد.
با توجه به سیاست های شرکت عرضه کننده می تواند به صورت مقطعی، و یا در پروسه های زمانی خاصی، به عنوان کاتالیزو فروش  مورد استفاده قرارگیرد. برای هر کانال فروش می تواند متفاوت باشد، اما هزینه پرموشن  را به عنوان اضافه مارژین می توان در نظر گرفت.

۶- رابطه بین مارژین و سودآور بودن محصول چیست؟

به دلیل تنوع سیاست شرکت ها در خصوص نوع نگاه به مارژین نمی توان به قطعیت گفت، که هر محصولی که سود آورتر باشد، قاعدتا باید مارژین بالاتری هم داشته باشد.
زیرا سود آوری محصول تابعی از میزان فروش می باشد، یعنی هر چه محصول بیشتری فروخته شود، برای سازمان سود آورتر است، اما در زمانی که محصول از مقبولیت بالای در فروش برخوردار است. مارژین را به عرف صنعت بسیار نزدیک می کنند.
شرکت ها میتوانند، زمانی که محصول در شرایط رکود و یا معرفی و طفولیت خود است به جهت شدت بخشیدن به فروش محصول و عرضه بیشتر آن با افزایش مارژین  مقبولیت کالایی ایجاد نمایند.

۷- دامنه قیمت گذاری و مارجین چیست؟

قمیت گذاری و مارجین رابطه تنگاتنگی با هم دارند، در صورت افزایش مارجین محصول قاعدتا قیمت نهایی محصول نیز افزایش  پیدا می کند، اما این افزایش تا سطحی قابل تعریف است، که کشش بازار و تقاضای مشتری  تعیین کند.
هر چه مارجین بالاتری برای محصول خود در نظر بگیرم ریسک کم شدن خرید به دلیل افزایش قیمت نهایی محصول وجود دارد، و بر عکس هر چه مارجین را کمتر از عرف صنعت بگیرم باز هم به دلیل ارزش افزوده کم برای کانال های واسط و توزیع خرید محصول کمتر می گردد و به تبع عرضه آن هم کم می شود.
مثال عرضه آب معدنی به دلیل داشتن وزن زیاد و سود کم در میان شرکت های پخش خیلی جذاب نیست و بیشتر برای تکمیل نمودن سبد عرضه استفاده می گردد.

۸-چه اجزای در تعیین مارژین یک محصول می توانند اثر گذار باشد؟
اجزای زیادی در تعیین نوع مارژین دخیل هستند، که  به برخی از مهمترین موارد و اجزا ء اشاره نمود :

۱-استراتژی شرکت.
۲- تنوع سبد عرضه.
۳-نوع و تعداد کانال های عرضه.
۴-بسته بندی محصول (کوچک – بزرگ –متوسط(
۵- طبقه محصول(کند فروش- تند فروش(
۶- قدرت برند(رهبر- پبرو – حاشیه(
۷-تعداد رقبا(زیاد- متوسط- کم(
۸- نوع بازار (جدید،فعلی،اشباع،خالی(

مهمترین مقوله اثر گذار مارژین محصول را می توان قدرت برند ذکر کرد، به طور مثال شرکت های که دارای برند قوی تری نسبت به سایر رقبا در بازار هستند، مشتریان و خریداران از حاشیه چانه زنی کمتری در خصوص تعیین میزان مارجین کالا برخوردار هستند، به تبع آن محصولات می تواند داری مارجین پایین تری نسبت به رقبای سوم و چهارم  خود در بازار باشد.

گروه آکادمی باینری آپشن ایرانیان

 

جناب مهدی تات و آکادمی باینری آپشن ایران این روزها در حال تکمیل استراتژی ۹۰ درصدی خود است که این روش هارا در کلاسهای خصوصی خود به صورت تضمینی آموزش میدهند .این آموزشها شامل باینری آپشن و فارکس و بورس ایران میشوند که استراتژی هایی بسیار سود ده و قدرتمند میباشند.

 

آموزش تضمینی باینری آپشن:

آموزشهای ما به صورت تضمینی به شما ارائه خواهد شد و شما بعد از گذراندن آموزشهای ما به هیچ آموزش دیگری نیاز ندارید.

شما هم میتوانید همانند دیگر دانشجویان ما که به درآمد دلاری رسیدند به درآمد دلاری برسید. فیدبک و درامد های دانشجویان ما هرروزه در کانال تلگرام ما  گذاشته میشود.شما میتوانیدگوشه ای  بازخوردها و نتایج دانشجویان ما را در سایت در قسمت بازخوردها و نتایج دانشجوها مشاهده کنید.

نکته: تمام استراتژی ها را اول در دمو تست کنید و اگر نتیجه مثبت گرفتید با آن شروع به معامله کنید. پیشنهاد ما به شما این است برای رسیدن به استراتژی ۹۰ درصد باینری آپشن در قدم اول آموزش اصولی باینری آپشن را فرا بگیرید بگیرید تا بتوانید همانند صدها دانشجوی ما به سود دلاری برسید.بازخوردها ونتایج دانشجویان مارا میتوانید در صفحه باز خورد و نتایج دانشجویان مشاهده کنید یا در کانال تلگرام ما دنبال کنید. شما بعداز فرا گرفتن آموزش اصولی باینری آپشن میتوانید با هر اندیکاتوری به ریتینگ بالا دست پیدا کنید چون آموزشهای ما بدون اندیکاتور طراحی شده و در ترم دوم آموزشها سبکها و متدهای روز امریکا به شما آموزش داده خواهد شد همراه با تئوری های شخصی جناب مهدی تات تئوری های زمانهای شناور و هیجانات زمانی یکسان و آینه های موازی و غیره به شما تدریس میشود.

 

 

 

خدماتی که جناب تات در این ۱ سال  برای معامله گران باینری آپشن ایران انجام داده:

برگزاری کلاسهای حضوری آموزش باینری آپشن به صورت فوق پیشرفته

آموزش و پرورش بیش از ۳۰۰ نفر معامله گر باینری آپشن.

آموزش و پرورش بیش از ۵ استاد و مدرس باینری آپشن

برگزاری وبینار آموزشی در بروکر آلپاری معتبرترین بروکر خاورمیانه به درخواست بروکر آلپاری

حدود ۱۴۰ هزار دلار درامد ارزی برای تمام افراد آکادمی باینری آپشن ایرانیان.

مدیریت جامعه باینری آپشن ایران بعد از چالش تحریم سایت الیمپ ترید.

ایجاد ۱۰ شغل مرتبط با باینری آپشن.

مشاوره و کمک به بیش از ۲۰۰۰ نفر معامله گر باینری آپشن.

تهیه و ساخت صدها ویدیوی آموزشی رایگان برای معامله گران.

ساخت پنل ثبت نتایج ترید برای پیشرفت معامله گران.

جذب سرمایه گذار برای معامله گران موفق.

تهیه صدها مقاله دیدگاهی و تجربی برای معامله گران باینری آپشن ایران.

طرح بیش از ۱۲ تئوریه جدید وپیشرفته و قابل اجرا برای ترید در باینری آپشن.

طراحی بیش از ۳۰ استراتژی رایگان برای معامله گران باینری آپشن.

طراحی و ساخت ربات تست استراتژی های باینری آپشن برای آنالیز استراتژی ها و تمامی اندیکاتورها برای تصریح روند و پیشرفت استراتژی های باینری آپشن.

طراحی اندیکاتور برای دانشجویان وی آی پی.

طراحی تمرین های معامله گری و تمرین های روانشناسی ترید برای دانشجویان وی ای پی.

پرورش بیش از ۵۰ معامله گر رتبه A باینری آپشن.

پرورش بیش از ۷۰ معامله گر رتبه B باینری آپشن.

پرورش بیش از ۱۲۰ معامله گر رتبه c باینری آپشن.

بوجود آوردن یک سیستم آموزشی اصولی مبتنی بر اصول تحلیل تکنیکال نوین و مبتنی بر روانشناسی انگیزشی برای موفقیت بیشتر دانشجویان.

برگزاری کلاس های آموزشی خصوصی برای متقاضیان.

مشاوره دادن و راهنمایی به بیش از ۲۰۰ سرمایه گذار.

همکاری و مشاوره دادن به معامله گران و سرمایه گذاران و نهاد های دولتی و ارگان های فتا و آگاهی برای جلوگیری از جرمها و کلاهبرداری های اینترنتی مرتبط با بورس.

درج شماره تماس شخصی برای برقراری پل ارتباطی موثر برای مشاوره و راهنمایی.

سرمایه گذاری برای ساخت ربات های معامله گر باینری آپشن و فارکس برای پیشرفت هر چه سریعتر جامعه معامله گران باینری آپشن ایران.

 

 

[av_notification title=’اهداف آکادمی باینری آپشن ایرانیان’ icon_select=’yes’ icon=’ue8c6′ font=’entypo-fontello’ color=’green’ border=’dashed’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ close_btn=” cookie_lifetime=’60’ av_uid=’av-37y7fk’ admin_preview_bg=”]

آکادمی باینری آپشن ایرانیان اولین وتنها آکادمی آموزشی باینری آپشن ایران اهداف بلند مدتی را دنبال میکند که به شرح زیر است:

کار آفرینی و اشتغال زایی برای تمام افراد جامعه
پرورش و تربیت  معامله گران  حرفه ای
ایجاد جامعه  معامله گران باینری آپشن برای جذب  سرمایه گذار
ایجاد شغل دوم و تبدیل کردن باینری آپشن به شغل اول معامله گران
کسب درآمد دلاری  و کمک به اقتصاد کشور و  عموم  مردم
فراهم کردن بستری امن برای معامله گران و سرمایه گذاران
[/av_notification]

 

[av_headline_rotator before_rotating=’من شکست میخورم ولی’ after_rotating=” interval=’3′ animation=’fade zoom’ margin=” margin_sync=’true’ tag=’h4′ size=” align=’left’ custom_title=’#d80808′ av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av_uid=’av-6wtq0r’ admin_preview_bg=”] [av_rotator_item title=’تسلیم نمیشم’ link=” linktarget=” custom_title=’#14c9bd’ av_uid=’av-6gdy0b’] [av_rotator_item title=’نا امید نمیشم’ link=” linktarget=” custom_title=’#ed5425′ av_uid=’av-3ie56j’] [av_rotator_item title=’بی خیال نمیشم’ link=” linktarget=” custom_title=’#2add1a’ av_uid=’av-2s8557′] [/av_headline_rotator]

 

[av_magazine link=’category,102,34′ items=’6′ offset=’34’ tabs=’aviaTBtabs’ thumbnails=’aviaTBthumbnails’ heading=” heading_link=’manually,http://’ heading_color=’theme-color’ heading_custom_color=’#ffffff’ first_big_pos=’top’ av_uid=’av-2v8dqh’ admin_preview_bg=”]

 

[av_blog blog_type=’posts’ categories=’34’ link=’category’ blog_style=’single-big’ columns=’3′ contents=’excerpt’ content_length=’content’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ items=’3′ offset=’0′ paginate=’yes’ conditional=” av_uid=’av-4xvpex’]

 

[av_postslider link=’category,34′ wc_prod_visible=” prod_order_by=” prod_order=” columns=’3′ items=’9′ offset=’0′ contents=’title_read_more’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ autoplay=’yes’ interval=’5′ av_uid=’av-2okyrd’]

 

بازدیدها: 4691

نوشته های مشابه