بورس ایران

منظور از اهرم مالی چیست؟

اهرم مالی چیست

منظور از اهرم مالی چیست؟

 

اهرم مالی چیست

 

 

 

[livicon_evo name=”coins.svg” style=”original” size=”60px” stroke_style=”original” stroke_width=”original” try_to_sharpen=”true” rotate=”none” flip_horizontal=”false” flip_vertical=”false” stroke_color=”#22A7F0″ stroke_color_action=”#b3421b” stroke_color_alt=”#F9B32F” stroke_color_alt_action=”#ab69c6″ fill_color=”#91e9ff” fill_color_action=”#ff926b” solid_color=”#6C7A89″ solid_color_action=”#4C5A69″ solid_color_bg=”#ffffff” solid_color_bg_action=”#ffffff” colors_on_hover=”none” colors_hover_time=”0.3″ colors_when_morph=”none” brightness=”0.1″ saturation=”0.07″ morph_state=”start” morph_image=”none” allow_morph_image_transform=”false” stroke_width_factor_on_hover=”none” stroke_width_on_hover_time=”0.3″ keep_stroke_width_on_resize=”false” animated=”true” event_type=”hover” event_on=”self” auto_play=”false” delay=”0″ duration=”default” repeat=”default” repeat_delay=”default” draw_on_viewport=”false” viewport_shift=”oneHalf” draw_delay=”0″ draw_time=”1″ draw_stagger=”0.1″ draw_start_point=”middle” draw_color=”same” draw_color_time=”1″ draw_reversed=”false” draw_ease=”Power1.easeOut” erase_delay=”0″ erase_time=”1″ erase_stagger=”0.1″ erase_start_point=”middle” erase_reversed=”true” erase_ease=”Power1.easeOut” touch_events=”false”][/livicon_evo]

 

منظور از اهرم مالی چیست؟

 

هفت اشتباه در فارکس

منظور از اهرم مالی چیست؟

اهرم مالی (Leverage)
اهرم در علم مدیریت مالی به معنای روشی برای تکثیر کردن سود یا زیان است.
به عبارت دقیق‌تر اهرم به معنی قرض کردن پول به منظور چند برابر کردن درآمد حاصل از داد و ستد است.
مثلاً فرض کنید ۱۰ سکه دارید و با آن معامله‌ای می‌کنید که یک سکه سود خالص برای شما به ارمغان می‌آورد.
سپس به یک کارگزار رجوع کرده و ۹۰ سکه از او قرض می‌گیرید.
این‌بار معامله مشابهی انجام می‌دهید اما این‌ بار ۱۰۰ سکه وارد معامله می‌کنید و از این طریق ۱۱۰ سکه به‌دست می‌آورید.
سپس ۹۰ سکه‌ای که قرض کرده بودید را به کارگزار پس می‌دهید
۱۰ سکه اولیه‌تان را هم به جیب بازگردانده و ۱۰ سکه سود خالص در دست خواهید داشت.
با این روش برای خود یک اهرم مالی ایجاد کرده‌اید.
روش‌های معمول کسب اهرم، قرض گرفتن پول، خریدن دارایی ثابت و استفاده از ابزار مشتقه است.
یک شرکت تجاری به اشکال مختلف (مثلاً در قالب فروش سهام)، برای موجودی اش اهرم می‌سازد.
شرکتهایی که نسبت بدهی ها در آنها نسبت به دارایی ها عدد بزرگتری است، نسبت بدهی بزرگتری دارند و اصطلاحاً اهرمی تر هستند.
از دیدگاه سرمایه گذاران هر چه یک شرکت اهرمی تر باشد، پرریسک تر محسوب می شود.

روش‌های متداول در کسب اهرم مالی را می‌توان موارد زیر دانست:
⦁ قرض
⦁ وام بانکی
⦁ خرید دارایی ثابت
⦁ انتشار اوراق بهادار
⦁ استفاده از ابزارهای مشتقه

درجه اهرم مالی (DFL) چیست؟
درجه یا حساسیت سود هر سهم (EPS: EARNING PER SHARE) نسبت به نوسانات درآمد عملیاتی، درجه اهرم مالی نامیده می‌شود. کار درجه اهرم مالی (DFL:DEGREE OF FINAANCIAL LEVERAGE) اندازه گیری درصد تغییر EPS برای یک واحد تغییر در درآمد قبل از بهره و مالیات (EBIT:  EARNING BEFORE  INETESRST & TAX) است. یعنی: (DFL= EBIT / (EBIT-I)

هر چقدر اهرم مالی بالاتر باشد، نوسان سود هر سهم (EPS) بیشتر است. یعنی برای هر یک درصد تغییر در EBIT یا درآمد عملیاتی، سود هر سهم (EPS) چقدر تغییر  می‌کند. منظور از I در فرمول بالا INTEREST (نرخ بهره) است.
مثالی ساده برای درک بهتر اهرم مالی
فرض کنید که شما صاحب ۲۰ سکه طلا هستید و با آن به قیمت روز در بازار معامله می کنید. در طول یک بازه زمانی خاص، ۱ سکه سود می‌کنید. سپس به یک کارگزاری بورس رجوع کرده و ۸۰ سکه از او قرض می‌گیرید. اکنون شما صاحب ۱۰۰ سکه طلا هستید و ۱۱۰ سکه بدست می‌آورید. از  این ۱۱۰ سکه، ۸۰ سکه قرض است و ۱۰ سکه هم از قبل داشتید. می‌ماند ۱۰ سکه که سود خالص شماست. این روش، یک روش اهرم مالی برای حداکثر سازی سود در معامله است.

آیا اهرم‌های مالی، ریسک ایجاد می‌کنند؟

بله. یکی از عوامل ایجاد کننده ریسک، اهرم مالی است که به واسطه ایجاد بدهی و هزینه‌های ثابت مالی بوده و می‌تواند ریسک فعالیت‌های شرکت را افزایش دهد.
بین اهرم مالی و معیارهای سنجش عملکرد شرکت‌های بورسی و خارج بورسی، رابطه ای وجود دارد که در بازدهی و زیان آن‌ها تاثیرگذار است و موضوع تحقیقاتی  دانشجویان ارشد و دکتری است.
ابزارهای مشتقه و اهرم مالی
ابزارهای مشتقه مالی (DERIVATIVE CONTRACT) را می‌توان مصداقی از اهرم مالی دانست. ابزار مشتقه به قرارداد یا اوراقی اطلاق می‌شود که وابسته به ارزش کالا یا ارز یا اوراق بهادار است و ارزش مستقلی مثل زمین و مسکن یا طلا ندارد. پیمان‌های آتی (FORWARD  CONTRACTS) قراردادهای آتی (FUTURES CONTRACT) و اختیار معامله (OPTIONS)، دو نوع از این ابزار مالی است. سرعت معاملات و ضریب نقدشوندگی دارایی‌ها در این بازار، بیشتر است و هزینه کمی دارد.
⦁ اوراق مشتقه فرابورس (OTC) از مصداق‌های اهرم مالی برای شرکت است.
⦁ اوراق مشترک مبادله ای که معامله استاندارد و رسمی قابل معامله در بازار رسمی اوراق مشتقه است، بین شرکت یا شخصیت حقیقی یا حقوقی صورت می‌گیرد و از مصداق‌های اهرم مالی است.

منظور از قراردادهای مشتقه در اهرم مالی چیست؟
سه نوع از قراردادهای معمول مشتقه به شرح زیر است:

۱. اهرم مالی با معاملات آتی

این معاملات که از اهرم‌های مالی محسوب می‌شود، به ۲ دسته فیوچر و فوروارد تقسیم بندی می‌شود. قرارداد آتی، قرارداد استاندارد شده‌ای است که خریدار و فروشنده، توافق و تعهد کرده که مقدار مشخصی از کالا را به قیمت معین و در زمان و مکان معین، معامله کنند. مثل بازار بورس. اما پیمان آتی یعنی این که در خارج از تالار بورس، خریدار و فروشنده توافق می‌کنند که مقدار مشخصی از کالا به قیمت معین در زمان معین، معامله شود. چه قیمت در زمان معامله بالا برود چه پایین.

۲. اهرم مالی با اختیار معامله

نوعی از اهرم‌های مالی است که خریدار و فروشنده، توافق می‌کنند که یکی از آن‌ها با پرداخت پول مشخص، اختیار خرید یا فروش کالای خاصی به مقدار مشخص و به قیمت مشخص در آینده را داشته باشد و با این حساب، اختیار معامله به او واگذار می‌شود.

۳. اهرم مالی با سواپ (swap)

یعنی معامله پایاپای. یعنی قرارداد معاوضه ای. به معنی عوض کردن و مبادله کردن و جایگزین کردی چیزی است. نوعی از ابزار‌های مشتقه و اهرم‌های مالی بنگاه‌ها بوده که جریان نقدینگی را بر اساس ارزش پایه واحد‌های پولی و نرخ‌های مبادلات و بهره و سهام، برنامه ریزی می‌کنند و پیش از تاریخ آتی، مورد معامله قرار می‌گیرد.
اهرم مالی با سواپ یعنی یک طرف قرارداد، نسبت به معاوضه عواید ناشی از ابزار مالی خود با عواید ناشی از ابزار مالی طرف مقابل اقدام می‌کند. مثلا، ایران، از کشور‌هایی در نوار شمالی کشور برای استان‌های این بخش از کشور، برق وارد کند و به همان مبلغ دلاری خرید برق از کشوری، نفت به قیمت روز از خلیج فارس برای کشور صادر کننده برق، به فروش برساند. یعنی سواپ برق و نفت. سواپ برق، راهکار پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی است.
اهرم مالی و عملکرد شرکت
اهرم مالی، فاکتور تعیین کننده در توانایی مالی شرکت است. اهرم مالی، درجه درماندگی مالی و ظرفیت‌های مالی شرکت را به نمایش می‌گذارد. از نظر برخی محققان (مثل بریلی و میرس)، اهرم مالی ریسک آفرین است و ریسک شرکت را افزایش می‌دهد. مشخص است که وقتی شما، دارایی از جایی قرض می‌گیرید (مثل انتشار  اوراق مشارکت و یا وام بانکی با بهره بالا) ریسک فعالیت‌های شرکت افزایش خواهد یافت. چرا که باید در سررسید، سود وام دهنده پرداخت تا مشمول جریمه دیرکرد نشود.

 

جناب مهدی تات و آکادمی باینری آپشن ایران این روزها در حال تکمیل استراتژی ۹۰ درصدی خود است که در اختیار بچه های وی آی پی و دانشجویان خود قرار دهد  اطلاعات بیشتر در اواخر پاییز امسال منتشر میشود.

 

آموزش تضمینی باینری آپشن:

آموزشهای ما به صورت تضمینی به شما ارائه خواهد شد و شما بعد از گذراندن آموزشهای ما به هیچ آموزش دیگری نیاز ندارید.

شما هم میتوانید همانند دیگر دانشجویان ما که به درآمد دلاری رسیدند به درآمد دلاری برسید. فیدبک و درامد های دانشجویان ما هرروزه در کانال تلگرام ما  گذاشته میشود.شما میتوانیدگوشه ای  بازخوردها و نتایج دانشجویان ما را در سایت در قسمت بازخوردها و نتایج دانشجوها مشاهده کنید.

نکته: تمام استراتژی ها را اول در دمو تست کنید و اگر نتیجه مثبت گرفتید با آن شروع به معامله کنید. پیشنهاد ما به شما این است برای رسیدن به استراتژی ۹۰ درصد باینری آپشن در قدم اول آموزش اصولی باینری آپشن را فرا بگیرید بگیرید تا بتوانید همانند صدها دانشجوی ما به سود دلاری برسید.بازخوردها ونتایج دانشجویان مارا میتوانید در صفحه باز خورد و نتایج دانشجویان مشاهده کنید یا در کانال تلگرام ما دنبال کنید. شما بعداز فرا گرفتن آموزش اصولی باینری آپشن میتوانید با هر اندیکاتوری به ریتینگ بالا دست پیدا کنید چون آموزشهای ما بدون اندیکاتور طراحی شده و در ترم دوم آموزشها سبکها و متدهای روز امریکا به شما آموزش داده خواهد شد همراه با تئوری های شخصی جناب مهدی تات تئوری های زمانهای شناور و هیجانات زمانی یکسان و آینه های موازی و غیره به شما تدریس میشود.

 

 

 

خدماتی که جناب تات در این ۸ ماه برای معامله گران باینری آپشن ایران انجام داده:

برگزاری کلاسهای حضوری آموزش باینری آپشن به صورت فوق پیشرفته

آموزش و پرورش بیش از ۳۰۰ نفر معامله گر باینری آپشن.

آموزش و پرورش بیش از ۵ استاد و مدرس باینری آپشن

برگزاری وبینار آموزشی در بروکر آلپاری معتبرترین بروکر خاورمیانه به درخواست بروکر آلپاری

حدود ۱۴۰ هزار دلار درامد ارزی برای تمام افراد آکادمی باینری آپشن ایرانیان.

مدیریت جامعه باینری آپشن ایران بعد از چالش تحریم سایت الیمپ ترید.

ایجاد ۱۰ شغل مرتبط با باینری آپشن.

مشاوره و کمک به بیش از ۲۰۰۰ نفر معامله گر باینری آپشن.

تهیه و ساخت صدها ویدیوی آموزشی رایگان برای معامله گران.

ساخت پنل ثبت نتایج ترید برای پیشرفت معامله گران.

جذب سرمایه گذار برای معامله گران موفق.

تهیه صدها مقاله دیدگاهی و تجربی برای معامله گران باینری آپشن ایران.

طرح بیش از ۱۲ تئوریه جدید وپیشرفته و قابل اجرا برای ترید در باینری آپشن.

طراحی بیش از ۳۰ استراتژی رایگان برای معامله گران باینری آپشن.

طراحی و ساخت ربات تست استراتژی های باینری آپشن برای آنالیز استراتژی ها و تمامی اندیکاتورها برای تصریح روند و پیشرفت استراتژی های باینری آپشن.

طراحی اندیکاتور برای دانشجویان وی آی پی.

طراحی تمرین های معامله گری و تمرین های روانشناسی ترید برای دانشجویان وی ای پی.

پرورش بیش از ۵۰ معامله گر رتبه A باینری آپشن.

پرورش بیش از ۷۰ معامله گر رتبه B باینری آپشن.

پرورش بیش از ۱۲۰ معامله گر رتبه c باینری آپشن.

بوجود آوردن یک سیستم آموزشی اصولی مبتنی بر اصول تحلیل تکنیکال نوین و مبتنی بر روانشناسی انگیزشی برای موفقیت بیشتر دانشجویان.

برگزاری کلاس های آموزشی خصوصی برای متقاضیان.

مشاوره دادن و راهنمایی به بیش از ۲۰۰ سرمایه گذار.

همکاری و مشاوره دادن به معامله گران و سرمایه گذاران و نهاد های دولتی و ارگان های فتا و آگاهی برای جلوگیری از جرمها و کلاهبرداری های اینترنتی مرتبط با بورس.

درج شماره تماس شخصی برای برقراری پل ارتباطی موثر برای مشاوره و راهنمایی.

سرمایه گذاری برای ساخت ربات های معامله گر باینری آپشن و فارکس برای پیشرفت هر چه سریعتر جامعه معامله گران باینری آپشن ایران.

 

 

[av_notification title=’اهداف آکادمی باینری آپشن ایرانیان’ icon_select=’yes’ icon=’ue8c6′ font=’entypo-fontello’ color=’green’ border=’dashed’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ close_btn=” cookie_lifetime=’60’ av_uid=’av-37y7fk’ admin_preview_bg=”]

آکادمی باینری آپشن ایرانیان اولین وتنها آکادمی آموزشی باینری آپشن ایران اهداف بلند مدتی را دنبال میکند که به شرح زیر است:

کار آفرینی و اشتغال زایی برای تمام افراد جامعه
پرورش و تربیت  معامله گران  حرفه ای
ایجاد جامعه  معامله گران باینری آپشن برای جذب  سرمایه گذار
ایجاد شغل دوم و تبدیل کردن باینری آپشن به شغل اول معامله گران
کسب درآمد دلاری  و کمک به اقتصاد کشور و  عموم  مردم
فراهم کردن بستری امن برای معامله گران و سرمایه گذاران
[/av_notification]

 

[av_headline_rotator before_rotating=’من شکست میخورم ولی’ after_rotating=” interval=’3′ animation=’fade zoom’ margin=” margin_sync=’true’ tag=’h4′ size=” align=’left’ custom_title=’#d80808′ av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av_uid=’av-6wtq0r’ admin_preview_bg=”] [av_rotator_item title=’تسلیم نمیشم’ link=” linktarget=” custom_title=’#14c9bd’ av_uid=’av-6gdy0b’] [av_rotator_item title=’نا امید نمیشم’ link=” linktarget=” custom_title=’#ed5425′ av_uid=’av-3ie56j’] [av_rotator_item title=’بی خیال نمیشم’ link=” linktarget=” custom_title=’#2add1a’ av_uid=’av-2s8557′] [/av_headline_rotator]

 

[av_magazine link=’category,102,34′ items=’6′ offset=’34’ tabs=’aviaTBtabs’ thumbnails=’aviaTBthumbnails’ heading=” heading_link=’manually,http://’ heading_color=’theme-color’ heading_custom_color=’#ffffff’ first_big_pos=’top’ av_uid=’av-2v8dqh’ admin_preview_bg=”]

 

[av_blog blog_type=’posts’ categories=’34’ link=’category’ blog_style=’single-big’ columns=’3′ contents=’excerpt’ content_length=’content’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ items=’3′ offset=’0′ paginate=’yes’ conditional=” av_uid=’av-4xvpex’]

 

[av_postslider link=’category,34′ wc_prod_visible=” prod_order_by=” prod_order=” columns=’3′ items=’9′ offset=’0′ contents=’title_read_more’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ autoplay=’yes’ interval=’5′ av_uid=’av-2okyrd’]

 

بازدیدها: 0

نوشته های مشابه