فارکس

چگونه در فارکس کال مارجین نشویم؟

استراتژی

چگونه در فارکس کال مارجین نشویم؟

[livicon_evo name=”coins.svg” style=”original” size=”60px” stroke_style=”original” stroke_width=”original” try_to_sharpen=”true” rotate=”none” flip_horizontal=”false” flip_vertical=”false” stroke_color=”#22A7F0″ stroke_color_action=”#b3421b” stroke_color_alt=”#F9B32F” stroke_color_alt_action=”#ab69c6″ fill_color=”#91e9ff” fill_color_action=”#ff926b” solid_color=”#6C7A89″ solid_color_action=”#4C5A69″ solid_color_bg=”#ffffff” solid_color_bg_action=”#ffffff” colors_on_hover=”none” colors_hover_time=”0.3″ colors_when_morph=”none” brightness=”0.1″ saturation=”0.07″ morph_state=”start” morph_image=”none” allow_morph_image_transform=”false” stroke_width_factor_on_hover=”none” stroke_width_on_hover_time=”0.3″ keep_stroke_width_on_resize=”false” animated=”true” event_type=”hover” event_on=”self” auto_play=”false” delay=”0″ duration=”default” repeat=”default” repeat_delay=”default” draw_on_viewport=”false” viewport_shift=”oneHalf” draw_delay=”0″ draw_time=”1″ draw_stagger=”0.1″ draw_start_point=”middle” draw_color=”same” draw_color_time=”1″ draw_reversed=”false” draw_ease=”Power1.easeOut” erase_delay=”0″ erase_time=”1″ erase_stagger=”0.1″ erase_start_point=”middle” erase_reversed=”true” erase_ease=”Power1.easeOut” touch_events=”false”][/livicon_evo]

چگونه در فارکس کال مارجین نشویم؟

هفت اشتباه در فارکس

چگونه در فارکس کال مارجین نشویم؟

با سلام و درود فرواوان بر آقایان و بانوان ایرانی فعال در  فارکس

فعالان بازار فارکس، در صورت پیش‌بینی نادرست از روند قیمت بازار، مانند فعالان هر بازار دیگری متحمل زیان می‌شوند. با این حال، در بازار به دلیل تسویه روزانه حساب‌ها، معامله گران زیان‌دیده، در معرض وضعیت ناخوشایند «مارجین کال» نیز قرار می‌گیرند. در این مطلب قصد داریم تا به تعریف وضعیت مارجین کال، نحوه پیش‌بینی وضعیت حساب قبل از مارجین کال شدن و چگونگی خروج از وضعیت مارجین کال بپردازیم.

 

علت کال شدن ساده است یعنی شما با توانی بیش از تحمل حساب خود وارد معامله شده اید لذا اگر حرکت بازار در خلاف پیش بینی شما پیش رود با چند کندل بالا و پایین شدن حساب شما صفر می شود. از این رو وقتی با حجم سنگین  وارد معامله ای می شوید این احتمال کال شدن هم افزایش می یابد.

فرایند کال شدن شاید ساده باشد و حتی در کمتر از چند دقیقه اتفاق بیفتد ولی درمان و بر طرف کردن آن نیاز به ماهها و حتی سالها تمرین دارد. پروسه درمانی این مشکل دقیقا به پیچیدگی درمان سرطان است که نیاز به صبر و پیاده سازی درمان های خاص دارد. شما شاید در ظاهر مشکلی خاصی نداشته باشید ولی از بدترین بیماری معامله گری در حال رنج هستید و اگر آن را درمان نکنید ضررهای مالی کوچکترین پیامدهای منفی این اتفاق برای شماست.

 

گام اول:

در ابتدا کلن این تصور را از ذهن خود پاک کنید که یا مرگ یا آزادی، یا خیلی پول بدست می آورم، یا این پولم را نیز از دست میدهم. این فکر موذیانه دقیقا یعنی به چشم قمار به معاملات خود نگاه کردن است. پس اولین گام دوری از این ذهنیت هست که “باید خیلی سریع و با هر بهایی در این مارکت ثروتمند شد”. یک بازرگان و یک سرمایه گذار چیره دست هرگز سرمایه خود را در معرض ریسکهای خانه مان سوز قرار نمیدهد.

گام دوم:

اکانت معامله گری خود را شارژ کنید و آماده به معامله ولی معامله ای انجام ندهید، بگذارید قیمتها در مقابل چشمان شما بالا و پایین رود و شما با اینکه پول در حساب خود دارید معامله نمی کنید با این کار به ضمیر ناخوداگاه و آن بعد از شخصیت شما که میل به ضرر و خودسری دارد می فهمانید که افسار حساب دست شماست و هر موقع که لازم باشد معامله می کنید. گاهی وقت ها باید بدن و ذهن را از عادت گرفت چرا که عادت های نادرست خیلی زود در شما نهادینه و تبدیل به قسمتی از شخصیت شما میشود. و البته در معامله گری می تواند آثار سوء خیلی زیادی به همراه داشته باشد.

روان شناسان می گویند: عادت ها سلسله رفتارهایی را شامل می شوند که به ما کمک کنند تا کمتر بیندیشیم و فعالیت های روزانه مان را سریعا انجام دهیم و فرصت های زمانی بیشتری را در اختیار داشته باشیم. اما از دگر سو آنان معتقدند که عادت، فعالیت تکرار شونده ای است که وابسته به هیچ منطقی نیست.

ساکنان ساحل، پس از مدتی صدای امواج را نمی شنوند، چه تلخ است قصه عادت

دانشجویان عزیزم شاخ و برگ دادن به این موضوع در حوصله این کلاس نیست ولی راههای زیاد وجود دارد برای تمرین کردن روی مقوله عادت، مثلا اگر مسیرهای مختلفی به خانه یا محل کار شما وجود دارد همیشه از یک مسیر نروید یا گاهی که بدنتان شدیدا عطش آب سرد دارد آب گرم بنوشید و از این شکل عادت شکنی ها.

گام سوم:

کل سرمایه ای که قصد دارید در مارکت سرمایه گذاری کنید را به چهار قسمت تقسیم کنید، مثلا اگر ده هزار دلار قصد سرمایه گذاری دارید فقط ۲۵ درصد آن که معادل ۲۵۰۰ دلار است را وارد حساب معامله گری خود کنید.
حال اگر توانستید با این مبلغ برای خود سودی بسازید و برای چند ماه متوالی ادامه داشت اجازه دارید ۲۵ درصد بعدی را به عنوان جایزه وارد حساب خود کنید در غیر اینصورت بصورت موقت از بازار خارج شوید و به تجدید روان و دانش خود بپردازید این عملا نوعی تنبیه برای شماست

گام چهارم:

من اعتقاد دارم ذهن یک معامله گر نسبت به قمار حس خوبی داره و از قمار لذت می بره و اگر ذهن را از این خواسته درونی دور کنیم می تواند نتایج نامناسبی را به همراه داشته باشد.
فرض کنید شما معامله گری هستید که علاقه دارید در روز ده ها بار معامله کنید. خوب این به خودی خود رفتار نادرستی هست با ریسک بالا. افراد حرفه ای بصورت هفتگی و ماهیانه معامله می کنند و در گیر اسکالپ  نمی شوند.

از آنجایی که شما عادت به این سبک معامله دارید به شما توصیه دارم دو حساب برای خود درست کنید یک حساب اصلی که در آن با حوصله و تامل معامله می کنید و حساب دیگر برای معاملات پر ریسک.
چرا که اگر من به شما بگویم از فردا معاملات قمار گونه خود را کنار بگذارید کاری عملا دشوار است و ممکن است این فشار روانی در یک جا منفجر شود، و در یک موفعیت نامناسب و در حساب اصلی شما خودش را بروز دهد و منجر به ضررهای جبران ناپذیری گردد.
لذا دو حساب داشته باشید تا بتوانید به آن قسمت از ذهن خود که عاشق قمار هست نیز جایی برای جولان بدهید این کار باعث می شود که حساب اصلی شما که مبلغ سنگین تری نیز در آن گذاشته اید از حملات قمار گونه معاملات شما محفوظ بماند.
شما قطعا بعد از گذشت ماهها و یا حتی سالها به این درک خواهید رسید که کم کم باید معاملات قمار گونه خود را حذف کنید چرا که آن یکی حساب شما خود خبر از شرح واقعه می گوید و به آرامی رشد مناسبی کرده.

گام پنجم:

حد ضرر واجب ترین زره دفاعی شما در مارکت است. لذا به شدت به آن مقید باشید. کسی که حد ضرر ندارد یک تریدر ترسو هست چون از ضرر می ترسه چون نمی تونه ضرر را تحمل کنه و همیشه فکر می کنه ضررها جبران میشه. کسی که حد ضرر نمیزاره عملا این ریسک را قبول کرده که “ای قیمتها هر کجا بروید من هم با شما خواهم آمد”.

حتی کسانی که حد ضرر ذهنی دارند نیز در اشتباه هستند چون وقتی ضرر رسید به منطقه ذهنی شما که باید معامله دستی بستی بشه ممکنه در معرض این وسوسه قرار بگیرید که کمی تسامح به خرج دهید و دامنه ضرر خود را وسیع تر کنید، و صد درصد این تیر خلاص به حساب شماست چرا که ضرر که از یک حدی بیشتر شد باعث میشود که معامله گر احساس دلسردی کند و حساب را به خیال واهی شاید روزی بازار برگردد، به حال خودش واگذار کند.  و عزیزانم در ۸۰ درصد مواقع بازار بر نمی گردد و تتمه پول شما نیز از بین میرود و ای کاش فقط پول از بین میرفت شما خیلی چیزهای دیگر را نیز در کنار آن از دست می دهید.

گام ششم:

مدیریت سرمایه یکی از راه کارهای اساسی جلوگیری از ضرر و کال شدن است. مدیریت سرمایه بحث سنگینی هست ولی اگر بخوام یه فرمول ساده از آن برای شما ارائه کنم تا از حساب خود محافظت کنید این است که به ازای هر ۱۰۰ دلار موجودی در حساب خود شما مجاز هستید یک صدم لات معامله باز داشته باشید البته بعضی ها از این هم سخت گیر تر هستند ولی لزومی به این همه سخت گیری نیست.

پس اگر یک حساب ده هزار دلاری را مدیریت می کنید نباید کل معاملات باز شما از  یک لات فراتر برود در غیر اینصورت شما دارید روی لبه پرتگاه قدم میزنید.

گام هفتم:

حتما قسمتی از سودهایی که از مارکت بدست می آوردید را در دوره های مشخصی بیرون کشیده و خرج کنید. بگذارید لذت خرج کردن این سودها در ناخودآگاه شما ثبت شود و ذهن شما با این سودها رابطه دوستی بر قرار کند چرا که معمولا ممکن است خود ما بر این باور باشیم که این پول و این سود حق ما نیست لذا ذهن روشی برای برگردادن آن به بازار و تبدل آن به ضرر پیدا میکند.

 

با این ۷ گام  به سادگی ایجاد ثروت و سلامتی روان برای شما خواهد شود. حتی اگر تکنیکالیست خوبی نیستید ولی این روش به شما قول میدهم در بازار فارکس ماندگار خواهید شد.

برای آشنایی با سایر اندیکاتورها و استراتژی‌های فارکس، با ما همراه باشید

https://t.me/binaryoptioniranian

تجارتتان موفق و روزگارانتان شاد

گروه آکادمی باینیر آپشن ایرانیان

جناب مهدی تات و آکادمی باینری آپشن ایران این روزها در حال تدریس استراتژی ۹۰ درصدی خود است که در کلاسهای خصوصی آموزش میدهد برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

۰۹۳۳۶۱۶۱۰۴۰

آموزش تضمینی  فارکس و باینری آپشن:

آموزشهای ما به صورت تضمینی به شما ارائه خواهد شد و شما بعد از گذراندن آموزشهای ما به هیچ آموزش دیگری نیاز ندارید.

شما هم میتوانید همانند دیگر دانشجویان ما که به درآمد دلاری رسیدند به درآمد دلاری برسید. فیدبک و درامد های دانشجویان ما هرروزه در کانال تلگرام ما  گذاشته میشود.شما میتوانیدگوشه ای  بازخوردها و نتایج دانشجویان ما را در سایت در قسمت بازخوردها و نتایج دانشجوها مشاهده کنید.

نکته: تمام استراتژی ها را اول در دمو تست کنید و اگر نتیجه مثبت گرفتید با آن شروع به معامله کنید. پیشنهاد ما به شما این است برای رسیدن به استراتژی ۹۰ درصد باینری آپشن در قدم اول آموزش اصولی باینری آپشن را فرا بگیرید بگیرید تا بتوانید همانند صدها دانشجوی ما به سود دلاری برسید.بازخوردها ونتایج دانشجویان مارا میتوانید در صفحه باز خورد و نتایج دانشجویان مشاهده کنید یا در کانال تلگرام ما دنبال کنید. شما بعداز فرا گرفتن آموزش اصولی باینری آپشن میتوانید با هر اندیکاتوری به ریتینگ بالا دست پیدا کنید چون آموزشهای ما بدون اندیکاتور طراحی شده و در ترم دوم آموزشها سبکها و متدهای روز امریکا به شما آموزش داده خواهد شد همراه با تئوری های شخصی جناب مهدی تات تئوری های زمانهای شناور و هیجانات زمانی یکسان و آینه های موازی و غیره به شما تدریس میشود.

خدماتی که جناب تات در این ۱ سال  برای معامله گران فارکس و باینری آپشن ایران انجام داده:

برگزاری کلاسهای آموزشی حضوری و ارائه مدرک تحلیل تکنیکال زیر نظر وزارت علوم

به دست آوردن مقام اول و دو مقام  چهارم در مسابقات باینری آپشن بروکر پاکت آپشن میان ۷۰۰ نفر شرکت کنندها از سراسر دنیا توسط دو دانشجوی آکادمی باینری آپشن ایرانیان  جناب ایلیا (نفر اول) و بهمن (نفر چهارم) و جناب میناگر (نفر چهارم)

رکورد شکنی سودآوری توسط دانشجوی خصوصی جناب تات که توانستند در دوروز حساب خود را ۴۰ برابر کنند و مبلغ ۱۰۰۰ دلار را تبدیل به ۴۰/۰۰۰ هزار دلار کنند.(فیلم تریدهای لایو و معاملات در سایت و کانال تلگرام قرار گرفته است)

حضور در برنامه زنده تلویزیون و صحبت درباره اندیکاتور سود ده پرفسورا

برگزاری کلاسهای حضوری(خصوصی)آموزش باینری آپشن به صورت فوق پیشرفته

طراحی و برنامه نویسی اولین اندیکاتور هوشمند و سود ده ایرانی برای بورس جهانی فارکس و بورس ایران  به نام پرفسورا (PROFESORA)توسط جناب مهدی تات

آموزش و پرورش بیش از ۴۵۰ نفر معامله گر باینری آپشن.

آموزش و پرورش بیش از ۵ استاد و مدرس باینری آپشن

برگزاری وبینار آموزشی در بروکر آلپاری معتبرترین بروکر خاورمیانه به درخواست بروکر آلپاری

حدود ۲۰۰ هزار دلار درامد ارزی برای دانشجویان  آکادمی باینری آپشن ایرانیان.

مدیریت جامعه باینری آپشن ایران بعد از چالش تحریم سایت الیمپ ترید.

ایجاد ۱۰ شغل مرتبط با باینری آپشن.

مشاوره و کمک به بیش از ۲۰۰۰ نفر معامله گر فارکس و باینری آپشن.

تهیه و ساخت صدها ویدیوی آموزشی رایگان برای معامله گران.

ساخت پنل ثبت نتایج ترید برای پیشرفت معامله گران.

جذب سرمایه گذار برای معامله گران موفق.

تهیه صدها مقاله دیدگاهی و تجربی برای معامله گران باینری آپشن ایران.

طرح بیش از ۱۲ تئوریه جدید وپیشرفته و قابل اجرا برای ترید در باینری آپشن.

طراحی بیش از ۳۰ استراتژی رایگان برای معامله گران باینری آپشن.

طراحی و ساخت ربات تست استراتژی های فارکس و باینری آپشن برای آنالیز استراتژی ها و تمامی اندیکاتورها برای تصریح روند و پیشرفت استراتژی های باینری آپشن.

طراحی اندیکاتور برای دانشجویان وی آی پی.

طراحی تمرین های معامله گری و تمرین های روانشناسی ترید برای دانشجویان وی ای پی.

پرورش بیش از ۵۰ معامله گر رتبه A باینری آپشن.

پرورش بیش از ۷۰ معامله گر رتبه B باینری آپشن.

پرورش بیش از ۱۲۰ معامله گر رتبه c باینری آپشن.

بوجود آوردن یک سیستم آموزشی اصولی مبتنی بر اصول تحلیل تکنیکال نوین و مبتنی بر روانشناسی انگیزشی برای موفقیت بیشتر دانشجویان.

برگزاری کلاس های آموزشی خصوصی برای متقاضیان.

مشاوره دادن و راهنمایی به بیش از ۲۰۰ سرمایه گذار.

برگزاری کلاسهای حضوری با ارائه مدرک تحلیل تکنیکال از وزارت علوم در تمام شهرهای کشور همچون تهران؛ مشهد؛ شیراز؛ انزلی؛ فومن؛ رشت و غیره

همکاری و مشاوره دادن به معامله گران و سرمایه گذاران و نهاد های دولتی و ارگان های فتا و آگاهی برای جلوگیری از جرمها و کلاهبرداری های اینترنتی مرتبط با بورس.

درج شماره تماس شخصی برای برقراری پل ارتباطی موثر برای مشاوره و راهنمایی.

سرمایه گذاری برای ساخت ربات های معامله گر باینری آپشن و فارکس برای پیشرفت هر چه سریعتر جامعه معامله گران باینری آپشن ایران.

[av_notification title=’اهداف آکادمی باینری آپشن ایرانیان’ icon_select=’yes’ icon=’ue8c6′ font=’entypo-fontello’ color=’green’ border=’dashed’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ close_btn=” cookie_lifetime=’60’ av_uid=’av-37y7fk’ admin_preview_bg=”]

آکادمی باینری آپشن ایرانیان اولین وتنها آکادمی آموزشی فارکس و باینری آپشن ایران اهداف بلند مدتی را دنبال میکند که به شرح زیر است:

کار آفرینی و اشتغال زایی برای تمام افراد جامعه
پرورش و تربیت  معامله گران  حرفه ای
ایجاد جامعه  معامله گران باینری آپشن برای جذب  سرمایه گذار
ایجاد شغل دوم و تبدیل کردن باینری آپشن به شغل اول معامله گران
کسب درآمد دلاری  و کمک به اقتصاد کشور و  عموم  مردم
فراهم کردن بستری امن برای معامله گران و سرمایه گذاران
[/av_notification] [av_headline_rotator before_rotating=’من شکست میخورم ولی’ after_rotating=” interval=’3′ animation=’fade zoom’ margin=” margin_sync=’true’ tag=’h4′ size=” align=’left’ custom_title=’#d80808′ av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av_uid=’av-6wtq0r’ admin_preview_bg=”] [av_rotator_item title=’تسلیم نمیشم’ link=” linktarget=” custom_title=’#14c9bd’ av_uid=’av-6gdy0b’] [av_rotator_item title=’نا امید نمیشم’ link=” linktarget=” custom_title=’#ed5425′ av_uid=’av-3ie56j’] [av_rotator_item title=’بی خیال نمیشم’ link=” linktarget=” custom_title=’#2add1a’ av_uid=’av-2s8557′] [/av_headline_rotator] [av_magazine link=’category,102,34′ items=’6′ offset=’34’ tabs=’aviaTBtabs’ thumbnails=’aviaTBthumbnails’ heading=” heading_link=’manually,http://’ heading_color=’theme-color’ heading_custom_color=’#ffffff’ first_big_pos=’top’ av_uid=’av-2v8dqh’ admin_preview_bg=”] [av_blog blog_type=’posts’ categories=’34’ link=’category’ blog_style=’single-big’ columns=’3′ contents=’excerpt’ content_length=’content’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ items=’3′ offset=’0′ paginate=’yes’ conditional=” av_uid=’av-4xvpex’] [av_postslider link=’category,34′ wc_prod_visible=” prod_order_by=” prod_order=” columns=’3′ items=’9′ offset=’0′ contents=’title_read_more’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ autoplay=’yes’ interval=’5′ av_uid=’av-2okyrd’

بازدیدها: 2