همه مطالب

تقویم اقتصادی فارکس با تحلیل روز پنجشنبه 5 مرداد

تقویم اقتصادی فارکس با تحلیل روز پنجشنبه 5 مرداد

تقویم اقتصادی فارکس با تحلیل روز پنجشنبه 5 مرداد

تقویم اقتصادی فارکس با تحلیل روز پنجشنبه 5 مرداد

تقویم اقتصادی فارکس با تحلیل روز پنجشنبه 5 مرداد

توضیحات و تحلیل اصطلاحات اقتصادی و پیش‌بینی‌ها:

  1. قیمت‌های وارداتی (Import Prices): این نشان‌دهنده تغییر در قیمت کالاها و خدماتی است که یک کشور وارد می‌کند. نسبت به پیش‌بینی‌ها، این داده‌ها نشان‌دهنده کاهش چهارچوبی (-0.8%) در قیمت‌های وارداتی است که می‌تواند به نشان‌دهنده کاهش هزینه‌ها برای کشور باشد.
  2. اقتصاد مصرف‌کننده GfK آلمان (German GfK Consumer Climate): این نشان‌دهنده سطح اطمینان مصرف‌کنندگان آلمان نسبت به وضعیت اقتصادی است. این عدد به‌طور منفی از -25.4 به -24.5 تغییر کرده است، که نشان‌دهنده بهبود کوچک در اعتماد مصرف‌کنندگان است.
  3. نرخ بیکاری اسپانیا (Spanish Unemployment Rate): نرخ بیکاری نسبت جمعیت کارآمد یک کشور را نشان می‌دهد. اسپانیا با کاهش نرخ بیکاری از 13.3٪ به 13.0٪ به نظر می‌رسد در بهبود وضعیت اشتغال قرار گرفته است.
  4. فروش‌های واقعی CBI (CBI Realized Sales): این نشان‌دهنده میزان فروش در خرده‌فروشی بریتانیا است. اگرچه عدد -9 است و تغییری نسبت به پیش‌بینی نشان نمی‌دهد، اما با توجه به اینکه برابر با پیش‌بینی است، نشان‌دهنده حداقل هم‌سطح بودن فروش است.
  5. حراج اوراق بهادار 10 ساله ایتالیا (Italian 10-y Bond Auction): این مربوط به حراج اوراق بهادار دولتی 10 ساله ایتالیا است. نرخ بازدهی این اوراق به‌طور نسبی ثابت مانده است.
  6. نرخ تعیین مجدد اصلی (Main Refinancing Rate): این نرخ تعیین میزان سودی است که بانک مرکزی اروپا (ECB) به بانک‌ها پرداخت می‌کند. افزایش از 4.00٪ به 4.25٪ نشان‌دهنده افزایش نرخ بهره بانک‌ها است، که ممکن است تأثیراتی بر روی قرض‌ها و رشد اقتصاد داشته باشد.
  7. GDP پیشرفته q/q (Advance GDP q/q): این نشان‌دهنده تغییرات ناخالص داخلی ناشی از تولید و مصرف در ایالات متحده است. با کاهش به 1.7٪ از پیش‌بینی 2.0٪، رشد اقتصادی کشور کندتر از انتظار بوده است.
  8. درخواست‌های بیکاری (Unemployment Claims): این نشان‌دهنده تعداد افرادی است که ادعا می‌کنند بیکار شده‌اند و ادعاهای بیکاری در ایالات متحده از 228 هزار نفر به 236 هزار نفر افزایش یافته است، که نشان‌دهنده بهبود نسبی در بازار کار است.
  9. شاخص قیمت GDP پیشرفته q/q (Advance GDP Price Index q/q): این نشان‌دهنده تغییرات قیمت‌ها در طول زمان است. با کاهش از 4.1٪ به 3.1٪، نرخ تورم کشور نیز کاهش یافته است.
  10. سفارشات کالاهای دurable Core m/m و سفارشات کالاهای دurable m/m: این دو نشان‌دهنده حجم سفارشات کالاهای دurable (کالاهای دوامدار) با و بدون در نظر گرفتن قطعی‌ها هستند. همچنین با توجه به اینکه مقادیر نسبی کاهش یافته‌اند، نشان‌دهنده کاهش فعالیت اقتصادی ممکن است.
  11. تراز تجارت کالاها (Goods Trade Balance): این نشان‌دهنده تفاوت بین صادرات و واردات کالاها در ایالات متحده است. با افزایش تراز تجارت به -91.8 میلیارد دلار از -91.1 میلیارد دلار، نشان‌دهنده تراز تجاری منفی تر کشور است.
  12. موجودی عمده فروشی m/m اولیه (Prelim Wholesale Inventories m/m): این نشان‌دهنده تغییرات در میزان موجودی کالاهای عمده‌فروشی در ایالات متحده است. با کاهش 0.1٪ نشان‌دهنده کاهش موجودی‌ها است.
  13. کنفرانس مطبوعاتی ECB (ECB Press Conference): این کنفرانس مطبوعاتی مرتبط با اتحادیه اروپا است که پس از تعیین مجدد اصلی، بانک مرکزی اروپا معمولاً تصمیمات پلیسی پولی خود را برای آینده اعلام می‌کند.
  14. فروش‌های منزل در انتظار m/m (Pending Home Sales m/m): این نشان‌دهنده تغییرات فروش منزل‌ها است که در انتظار معامله هستند. با کاهش 0.5٪ نشان‌دهنده کاهش فعالیت در بازار مسکن است.
  15. ذخایر گاز طبیعی (Natural Gas Storage): این نشان‌دهنده میزان ذخایر گاز طبیعی در ایالات متحده است. در این مورد، میزان ذخایر 41 میلیارد دلار است که اطلاعات بیشتری برای تحلیل لازم است.

این داده‌ها نشان‌دهنده وضعیت اقتصادی و اقتصاد جهانی است و بسیاری از متغیرهای مختلف را که بر تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارند، شامل می‌شوند. اهمیت و تأثیر هر یک از این متغیرها بر اقتصاد و بازارها معمولاً توسط تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران بررسی می‌شود تا بتوانند تصمیمات مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری‌ها و معاملات خود انجام دهند.


تحلیل اخبار و تاثیر آنها بر قیمت ها

1. قیمت‌های وارداتی (Import Prices) برای ارز استرالیا (AUD) با نسبت کاهش 0.8٪، نشان‌دهنده کاهش هزینه‌ها برای این کشور است. این می‌تواند به معنای تقویت ارز استرالیا و کاهش قیمت ارز‌های دیگر نسبت به آن باشد.

2. اقتصاد مصرف‌کننده آلمان (German GfK Consumer Climate) با بهبود از -25.4 به -24.5، می‌تواند به افزایش ارز یورو (EUR) نسبت به دیگر ارزها اشاره کند.

3. نرخ بیکاری اسپانیا (Spanish Unemployment Rate) با کاهش از 13.3٪ به 13.0٪ می‌تواند به بهبود اقتصاد اسپانیا اشاره کند و به تبع آن به تقویت ارز یورو (EUR) نسبت به دیگر ارزها.

4. قیمت ارز پوند بریتانیا (GBP) می‌تواند تحت تأثیر فروش‌های واقعی CBI با اندک کاهش روبه‌رو باشد (-9).

5. اعلام نرخ تعیین مجدد اصلی (Main Refinancing Rate) توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) با افزایش از 4.00٪ به 4.25٪ می‌تواند به تقویت ارز یورو (EUR) نسبت به دیگر ارزها منجر شود.

6. در مورد ایالات متحده، میزان رشد GDP پیشرفته با کاهش به 1.7٪ احتمالاً به تضعیف دلار آمریکا (USD) نسبت به دیگر ارزها منجر می‌شود.

در کل، بر اساس این پیش‌بینی‌ها، ممکن است ارزهای استرالیا (AUD) و ارو (EUR) قوی‌تر شوند، در حالی که دلار آمریکا (USD) کمی ضعیف‌تر شود. با این حال، لازم به ذکر است که بازارهای مالی پیچیده هستند و عوامل مختلفی می‌توانند تأثیرگذار باشند که باعث تغییر نوسانات بازارها شوند. بنابراین، تصمیم‌گیری‌های مالی باید با دقت و مطالعه دقیق انجام شود.

بازدیدها: 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *