آموزش‌های ویدیویی, فارکس, مقاله‌های آموزشی مختلف, همه مطالب

قیمتهای بورس از کجا می آیند

قیمتهای بورسی از کجا می آیند


 


[typed string0=”ربات فارکس قسطی بخر ماهی 20 درصد سود کن ” string1=”بعد سود کردن بقیه پولشو بده” typeSpeed=”40″ startDelay=”0″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loop=”1″]

قیمتهای بورس از کجا می آیند

 

 

قیمتهای بورس از کجا می آیند

حال این سوال پیش می آید که این قیمتهای بورس یعنی قیمتهای دلار پوند ین ریال و غیره از کجا می آید و چگونه ارزش گذاری میشود ؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که در اوایل سال ۱۸۲۱ ارزش گذاری توسط پشتوانه طلای بانکهای هر کشور برای چاپ پول انجام می شد مثلا اگر که انگلیس هزار کیلوگرم طلا داشت می توانست ۲ میلیون پوند چاپ کند یعنی هر گرم طلا حدودا معادل یک پوند.

اما امروزه چرخه پولی دنیا تغییر کرده است کشور ها بدون اجازه بانک مرکزی جهانی برای خود پول چاپ می‌کند و به همین دلیل است که ارزش پول کشورهای مختلف با هم متفاوت است و هر کشوری ارزش پول خاص خودش را دارد مثلاً در ایران ارزش پول ریال به دلار هر یک دلار به ریال ۳۰ هزار تومان است.

برای اینکه بیشتر متوجه شوید می پردازیم به یک مثال شما فرض بگیرید که در یک جزیره هستید و در آن جزیره ۱۰۰ لیوان آب است بدون آنکه به آن لیوانها اضافه شود و برای هر صد لیوان شما یک دلار دارید یعنی در جمع صد دلار پس در آن جزیره ۱۰۰ لیوان آب است و ۱۰۰ دلار هم شما دارید پس قیمت و ارزش هر لیوان آب تقسیم بر آن ۱۰۰ دلار می شود یک دلار.

پس قیمت هر یک لیوان یک دلار می شود حال شما فرض بگیرید که آمدید و ۱۰۰ دلار دیگر چاپ کردید و در آن جزیره شما حالا ۲۰۰ دلار دارید و تنها صد لیوان آب اگر آنها را تقسیم به هم کنید می‌بینید که ارزش یک لیوان آب شده ۲ دلار یعنی ۲۰۰ تقسیم بر100 میشود ۲.

پس حالا ارزش هر لیوان آب 2 دلار است آیا ارزش لیوان آب بالا رفته آیا قیمت لیوان آب بالا رفته و یا اینکه ارزش پول ما کم شده هیچکدام ما فقط ۱۰۰ دلار دیگر چاپ کرده‌ایم و دستی دستی ارزش پول خود را پایین آوردیم .

قیمت لیوان آب همان است اما پول ما ۲ برابر شده است و پول بدون پشتوانه و بی ارزش چاپ کردیم این تورم پولی جامعه ماست و جامعه جهانی و قیمت های ارز ها و جفت ارزها نشد گرفته است چاپ اسکناس های بی پشتوانه بالا و پایین می رود البته بعد از این داستان عرضه و تقاضا هم دلیل افزایش و کاهش قیمت های جفت ارزها میباشد.

 


یادتان باشد شما با خرید اندیکاتور پرفسورا میتوانید بهترین استراتژی را در اختیار داشته باشید.



[typed string0=”استراتژی 100 درصد باینری آپشن و فارکس جناب تات” string1=”فقط در کلاسهای خصوصی ” typeSpeed=”40″ startDelay=”0″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loop=”1″]

 


از لینک زیر میتوانید در بروکر معتبر الپاری ثبت نام کنید :

https://alpariforex.org/fa/registration/?partner_id=1259861


 

[oxilab_flip_box id=”3″]


 

 

 

بازدیدها: 0