تقویم اقتصادی و تحلیل روز

تقویم اقتصادی فارکس با تحلیل چهارشنبه 18 مرداد

تقویم اقتصادی فارکس با تحلیل چهارشنبه 18 مرداد

تقویم اقتصادی فارکس با تحلیل چهارشنبه 18 مرداد

1. GBP (پوند بریتانیا):
فروش خرده‌فروشی (BRC Retail Sales Monitor) کاهش یافته است و نسبت به پیش‌بینی‌ها کمتر از انتظارات بوده است. این می‌تواند به معنی کاهش نیاز مصرف‌کنندگان به خریدهای خرده‌فروشی باشد، که ممکن است به کاهش قیمت پوند منجر شود.

2. JPY (ین ژاپن):
متوسط ​​درآمد نقدی (Average Cash Earnings) افزایش یافته است و این می‌تواند نشان‌دهنده بهبود در شرایط اقتصادی کشور باشد، که ممکن است به افزایش قیمت ین منجر شود.

3. CNY (یوان چین):
تراز تجاری چین بهبود یافته است و این نشان‌دهنده برتری چین در معاملات بین‌المللی است، که ممکن است به افزایش قیمت یوان منجر شود.

4. USD (دلار امریکا):
شاخص کسب و کارهای کوچک آمریکا (NFIB Small Business Index) کاهش یافته است و این می‌تواند به نگرانی‌ها درباره وضعیت اقتصادی کشور اشاره کند. همچنین، تراز تجاری آمریکا نیز بدتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. این موارد ممکن است منجر به کاهش قیمت دلار آمریکا شود.



تحلیل:

با توجه به داده‌ها و پیش‌بینی‌های اقتصادی ارائه شده، احتمال افزایش یا کاهش قیمت برخی از ارزها را می‌توان تحلیل کرد. البته باید توجه داشت که تأثیر این اطلاعات بر قیمت ارزها با توجه به شرایط بازار و عوامل دیگر نیز ممکن است متفاوت باشد.

1. احتمال افزایش قیمت ارزها:

– Average Cash Earnings y/y (JPY): افزایش متوسط ​​درآمد نقدی در ژاپن می‌تواند نشان‌دهنده بهبود شرایط اقتصادی کشور باشد و احتمالاً منجر به افزایش قیمت ین ژاپن می‌شود.

– Current Account (JPY): افزایش حساب جاری ژاپن نشان‌دهنده برتری کشور در معاملات بین‌المللی است و این می‌تواند به افزایش قیمت ین ژاپن منجر شود.

– Trade Balance (CNY): بهبود تراز تجاری چین نشان‌دهنده برتری چین در معاملات بین‌المللی است و ممکن است به افزایش قیمت یوان چین منجر شود.

2. احتمال کاهش قیمت ارزها:

– BRC Retail Sales Monitor y/y (GBP): کاهش فروش خرده‌فروشی در بریتانیا می‌تواند به کاهش قیمت پوند بریتانیا منجر شود.

– NFIB Small Business Index (USD): کاهش شاخص کسب و کارهای کوچک آمریکا می‌تواند به کاهش قیمت دلار آمریکا منجر شود.

– CAD Trade Balance و USD Trade Balance: بهبود تراز تجاری کانادا ممکن است به افزایش قیمت دلار کانادا منجر شود، در حالی که بدتر شدن تراز تجاری آمریکا ممکن است به کاهش قیمت دلار آمریکا منجر شود.

البته باید توجه داشت که قیمت ارزها تحت تأثیر عوامل مختلف مانند تغییرات نرخ بهره، سیاست‌های مالی و پولی، شرایط تجاری بین‌المللی، تنش‌های جهانی و سیاسی و غیره قرار می‌گیرد. همچنین، تحلیل‌های دقیق‌تر و بررسی بازار به صورت مستمر نیاز است تا تأثیر این عوامل روی قیمت ارزها بهتر مورد ارزیابی قرار بگیرد.


از لینک های زیر میتوانید با تخفیف و گرفتن بونوس در بروکرها ثبت نام کنید

4224
کاربر ایرانی

بازدیدها: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *