تقویم اقتصادی و تحلیل روز

تقویم اقتصادی فارکس سه شنبه 31 مرداد

تقویم اقتصادی فارکس سه شنبه 31 مرداد

تقویم اقتصادی فارکس سه شنبه 31 مرداد

**1. BOJ Core CPI y/y (ساعت 8:30am – JPY):**
این نشانگر تغییر در شاخص قیمت‌های مصرف کننده در ژاپن است. افزایش نرخ CPI نشاندهنده افزایش قیمت‌ها و افت نرخ CPI نشانگر کاهش قیمت‌هاست. در این مورد، نرخ BOJ Core CPI به میزان 2.9٪ اعلام شده است که کمتر از پیش‌بینی 3.0٪ است.

**2. Trade Balance (ساعت 9:30am – CHF):**
این نشانگر تفاوت بین صادرات و واردات کالاها و خدمات در سوئیس است. تراز تجاری مثبت نشاندهنده صادرات بیشتر از واردات است. تراز تجاری به میزان 4.50 میلیارد فرانک اعلام شده است که کمی کمتر از پیش‌بینی 4.82 میلیارد فرانک است.

**3. Public Sector Net Borrowing (GBP):**
این نشانگر میزان وام‌گیری عمومی از بازار توسط دولت بریتانیا است. مقدار منفی نشانگر کاهش وام‌گیری (فزاینده درآمد حاکمیت) و مقدار مثبت نشانگر افزایش وام‌گیری (کاهش درآمد حاکمیت) است. میزان وام‌گیری به میزان 3.8 میلیارد پوند اعلام شده است که کمتر از پیش‌بینی 17.7 میلیارد پوند است.

**4. Current Account (ساعت 11:30am – EUR):**
این نشانگر تفاوت بین صادرات و واردات کالاها و خدمات در یک کشور است، به همراه تراز سرمایه‌گذاری ناخالص و تراز انتقالات جاری. مقدار تراز جاری به میزان 10.2 میلیارد یورو اعلام شده است که بیشتر از پیش‌بینی 9.1 میلیارد یورو است.

**5. BRICS Summit (روز 1):**
این یک رویداد قراردادی برای کشورهای BRICS (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) است. این جمع‌آوری به منظور تبادل نظر در مورد مسائل اقتصادی و سیاسی بین اعضای این گروه برگزار می‌شود.

**6. CBI Industrial Order Expectations (ساعت 1:30pm – GBP):**
این نشانگر انتظارات سفارشات صنعتی در بریتانیا است. مقدار -11 نشان می‌دهد که انتظار می‌رود سفارشات کاهش یابند، که کمی بیشتر از پیش‌بینی -9 است.

**7. Existing Home Sales (ساعت 5:30pm – USD):**
این نشانگر تعداد فروش منازل قبلی در ایالات متحده است. مقدار 4.15 میلیون نشانگر تعداد منازلی است که به فروش رفته‌اند و کمی کمتر از مقدار پیش‌بینی 4.16 میلیون است.

**8. Richmond Manufacturing Index (ساعت 5:30pm – USD):**
این نشانگر فعالیت تولید در منطقه Richmond ایالات متحده را نشان می‌دهد. مقدار -10 نشان می‌دهد که فعالیت تولید در این منطقه کاهش یافته است و این کمی بدتر از پیش‌بینی -9 است.

**9. CB Leading Index m/m (ساعت 6:00pm – AUD):**
این نشانگر نوسانات تغییرات اقتصادی در آینده نزدیک استرالیا را نشان می‌دهد. افزایش درصدی 0.1٪ نشانگر بهبودی کمی در نوسانات اقتصادی است.

**10. FOMC Member Goolsbee Speaks (ساعت 10:00pm و 11:00pm – USD):**
این دو سخنرانی از اعضای کمیته بازار باز کمیسیون فدرال رزرو آمریکا (FOMC) هستند. این سخنرانی‌ها می‌توانند به تجزیه و تحلیل و توضیح سیاست‌های پولی فدرال رزرو کمک کنند.

**11. FOMC Member Bowman Spe

aks (ساعت 10:02pm – USD):**
این سخنرانی نیز از یکی از اعضای کمیته بازار باز FOMC است که به بررسی وضعیت اقتصاد و سیاست‌های پولی می‌پردازد.

اطلاعات مذکور در جدول نشان می‌دهد که نتایج واقعی در برخی موارد از پیش‌بینی‌ها کمتر یا بیشتر بوده‌اند، که این می‌تواند تأثیری بر بازارها و قیمت‌ها داشته باشد. با توجه به این اطلاعات، تحلیل دقیق‌تر و پیش‌بینی‌های ممکنه نیاز به داشتن دانش و تجربه بیشتر در زمینه اقتصاد و بازارها دارد.


تحلیل :

 

**1. JPY (یِن ژاپن):**
افزایش BOJ Core CPI نشانگر افزایش قیمت‌ها است، اما با توجه به اینکه نرخ CPI کمتر از پیش‌بینی اعلام شده است، این می‌تواند فشاری روی ارز یِن ایجاد نکند.

**2. CHF (فرانک سوئیس):**
کاهش در تراز تجاری می‌تواند نشاندهنده کاهش صادرات یا افزایش واردات در سوئیس باشد، که ممکن است تأثیری منفی بر روی قیمت فرانک سوئیس داشته باشد.

**3. GBP (پوند بریتانیا):**
افزایش در وام‌گیری عمومی از بازار می‌تواند منجر به کاهش قدرت خرید دولت شود که احتمالاً تأثیر منفی بر روی پوند بریتانیا دارد.

**4. EUR (یورو):**
افزایش تراز جاری ممکن است نشانگر بهبود وضعیت اقتصادی منطقه یورو باشد، که این می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی ارز یورو داشته باشد.

**5. USD (دلار آمریکا):**
سخنرانی‌های اعضای FOMC می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر روی قیمت دلار آمریکا داشته باشند. برای تحلیل دقیق‌تر، محتوای این سخنرانی‌ها و اشارات به سیاست‌های پولی آینده باید مورد بررسی قرار گیرد.

اگرچه این تحلیل‌ها تا حدی ممکنه مفید باشند، اما تصمیم‌گیری نهایی برای خرید یا فروش ارز یا فلزها باید با توجه به اطلاعات فراتر از تقویم اقتصادی و با تجزیه و تحلیل دقیق‌تر انجام شود. همچنین، تأثیر عوامل جهانی، سیاسی و اجتماعی نیز در تصمیم‌گیری در مورد بازارها حائز اهمیت است.

بازدیدها: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *